Boxutca: Banax Si 1300

Utoljára hagytam a medveölőt, ami nem túl régi társam.  Harcsára (is) mindenképp fémházas orsót szerettem volna, ez eléggé leszűkítette a lehetőségeket. Sokáig a Ryobi-k  mellett voltam, de aztán rátaláltam erre a Banaxra, ami sokkal kedvezőbb árban volt. Tiszta fém az egész, csigás dobemelésű, koreai gyártmány, sok harcsahorgász használja. Úgy voltam vele, ezek alapján rossz nem lehet!

jan 121

Nem döntöttem rosszul. Ebben az orsóban aztán van anyag! Itt nem spóroltak sehol. Gyakorlatilag elpusztíthatatlan.

-mindjárt egy kis tunning: Készíthetünk hozzá házilag alátéteket (ez persze minden orsóra igaz). Ha a gyárinál vastagabbat teszünk be akkor alulra, ha vékonyabbat akkor felülre, a peremhez rakja a több zsinórt. Előbbi megoldás a nagyobb dobásokat, utóbbi a gubancmentességet szolgálja.

si 005

Érdekes megoldás a hajtókarrögzítő csavarnál. Nincs középen a “feje” . Így nem tud lelazulni.

si 007

Így néz ki belülről. Egyszerűbb mint a Zauber, mivel ez nem többszörös áttétellel lassított dobemelésű.

si 015

Az orsó (szerintem megszokható) hibája, hogy kissé hangos. Ennek a visszaforgásgátló az oka. Bekapcsolt állapotban a “tű” görgők csapágy szerepet töltenek be, támasztják a tengelyt. Emiatt mondjuk tényleg bitang erős egy konstrukció, de lesz egy kis surrogó hangja.

si 026

Így néz ki belülről.

si 030

si 029

A csigatengelyt egyik oldalon csapágy, másikon bronz persely támasztja.

si 010

Ebben az orsóban minden nagy és erős.

si 022

si 020

Ott sem spóroltak ahol akár lehetett volna:

si 017

És jöjjön a lényeg. A fékkel nem voltam megelégedve, mert eléggé “tapadt”. A gyári lamellák szinte hozzáragadnak a fémhez, nehezen csúszik. Ezeket cseréltem ki filcre.

jan 095

A fém lamellákat körberajzoltam és kivágtam. Gyakorlatilag ennyi munka az egész, a szét és összeszerelést leszámítva.

jan 100

Többféle barkácsfilc létezik. Az a jó, amelyik minél tömörebb.

jan 103

Jól meg kell olajozni összeszerelés előtt.

jan 107

Tavaly elbaltáztam egy elég darabos harcsát, remélem idén már sikerül végre nem csak megakasztani egy nagyobbat!

DSCF0974

Boxutca: Banax Si 1300” bejegyzéshez 9ozzászólás

  1. udv
    Szerintem ,ha megakarod tartani az orsót a wormshaft tengelyen lévő ,bronz perselyt érdemes lenne lecserélni golyós csapágyra.akkor nem a fém a fémen csúszna.
    Az SKF nél 300-900 ft a mikró csapágy.
    Sok jó harcsát rá.

  2. Most nézem, h egy 80-120as Bladen fog neked sok harcsát a kurbli!
    Bekeményítettél öreg! 🙂
    Én egy P&M Gunki HI-t várok most, erre a célra. Ide elég lesz…

  3. Üdv,én az elödit használom (iso1600)nagy elégedettséggel.nagyon tuti orso.igaz sokan kiakadtak a sujján,de ebböl nemsporolták ki az anyagot.használd eredményesen.

Hozzászólás