Boxutca: Daiwa Laguna E 2000A

DSCN3647

Elterveztem, hogy veszek egy orsót amit nem kell kímélni, félteni. Egy bármilyen gagyit. Tengerre és/vagy kajakba (amíg nagy a fürdés esélye). Először a “párezres” kategóriában  nézelődtem, de nem igazán érik meg az árukat. A gagyiról így lemondtam. Megrögzött “ár-érték arány vásárló” vagyok. Az Exage-et szeretem, de a kategóriájához képest azért drágának tartom, tudásban egy hasonlót kerestem olcsóbban. Végül a Shimano Sienna és a Daiwa Laguna közt nem tudtam dönteni. Aztán megvettem a Daiwát, csak azért, mert Daiwám még nem volt. Lássuk!

Az általános dolgokra (hánypótdobhánycsapágyilyenantitvisztolyaninfiniti) szokás szerint nem térek ki, nézzük a lényeget!

Az orsó gyári állapotában eléggé lógott. Hajtókar, rotor egyaránt. Szétszedtem és a szokásos körömlakkos megoldással orvosoltam valamelyest a hibát, de nem lett tökéletes, kevés lett a lakk. Újra szét kellett volna szednem, de kedvem és nagyon időm sem nem volt hozzá. Legutóbbi kajakos pecám során sikerült véletlen az egész orsót víz alá nyomnom. Ekkor már kénytelen voltam tényleg szétkapni, ha nem akartam, hogy tönkremenjen.

A beázás jele: fehér, habos zsír-víz emulzió. Rosszabb esetben víz az orsóházban. (Ki gondolná? :D)

DSCN3614

DSCN3613

DSCN3620

DSCN3619

Bosszantó “apróság”. A tengelyt a kulisszához rögzítő csavar nem felfelé áll. Normál csavarhúzóval így alig férni hozzá. Nem tudtad kicsavarni csak miután egyben kivettem az egészet (ehhez szét kell szedni teljesen az orsót). Roppant erősen volt rögzítve ez a csavar, sajnos többször meg is ugrott a bitfej mire meglazult. A tengelyt ezután sem tudtam kihúzni a kulisszából, annyira szorosan ül benne.

DSCN3627

Nyitott csapágyak. Elég vastagon meg kell kenni a külső felüket, de ekkor szépen, szorosan rögzülnek a házban, és megszűnik a lötyögés.

DSCN3624

Visszaforgásgátló.

DSCN3617

Elkezdett rozsdásodni, mert hanyag voltam és 2 napig nem szedtem szét a megmerülés után.

DSCN3625

Hajtókar rögzítés.

DSCN3634

DSCN3636

Fém hajtókar.

DSCN3610

Az orsó gyengéje a fék. Nagyon szaggatottan enged és hajlamos letapadni, főleg erősebb beállításnál.

DSCN3639

A filc lamellát próbáltam vastagabb filcre cserélni, de nem volt változás. Átraktam a pótdob lamelláit is ebbe, így megdupláztam a féklamellák számát. Nem lett tökéletes, de így már egészen jól működik, kevésbé tapad.

DSCN3642

Viszont a leszorító gyűrű így nem fér be! Dob levételkor figyelni kell, hogy ki ne potyogjanak a lamellák.

DSCN3641

A zsinórkép jó. Pozitívum, hogy egyetlen gubancot sem dobtam még vele, topwaterezés közben sem!

DSCN3643

Zsinórvezető görgő.

DSCN3638

És a végére a “legfontosabb” tulajdonság: Szép! 😀

Azért remélem egyszer eljön az az idő, mikor a gyártók  a design helyett inkább magasabb műszaki tartalmat adnak ugyanazért a pénzért. Én például simán lemondanék a dob a lila anodizálásáról (vagy eloxálás ?) egy zsinórvezető görgő csapágyért cserébe.

DSCN3648

A körömlakkos beavatkozás és zsírcsere után megoldódott a lötyögés problémája, nagyon szépen fut. Hogy jobban jártam-e vele mintha veszek egy 4-5 ezer forintos fullműanyag orsót? Szerintem mindenképp.

 

 

Boxutca: Daiwa Laguna E 2000A” bejegyzéshez 6ozzászólás

  1. Egy 2500-öst szaggatok tavasz óta. Shógun mester kollégája. Pár km.-ert beletekertem. Lehet, elpostázom egy kis szervízre hozzád… 🙂
    Nekem bevált, fél tanknyi benzint mindenképpen megér!

  2. Üdvözlöm! Az lenne a kérdésem hogy nem tapasztalt véletlenül olyasmit hogy elektromossággal töltődik az orsó? Tudom furcsán hangzik de bármilyen zsinórt tekerek rajta kicsit nagyobb sebességgel (nanofil,monifil) a hajtókarhoz érintve az ujjamat apro kis áthúzást tapasztalok mint az elektromos öngyújtóknál… Még pattogó hangot is ad. Mi lehet a probléma ön szerint?

Hozzászólás