Nagy kedvencem ez az orsó, és azt hiszem, ezzel nem vagyok egyedül. 3 éve használom, és egyre jobban megszeretem. Ennyi idő alatt már lett rajta egy-két karc, néhány kőhöz koccanás nyomát is magán viseli, de működés szempontjából olyan mint újkorában.
Most mit is írjak? 🙂 …. Jó. Nagyon jó. A felső kategóriás Daiwák között találni jobbat, szebb futásút, de más általam ismert orsó szerintem a nyomába sem ér. Ha az árát is nézzük, akkor meg aztán tényleg nincs párja. Sokan, nálam hozzáértőbbek is fejtegették már, hogy miért is jó, úgyhogy lehet, hogy ezt az orsó-jellemzősdit most kihagynám. Majd egy-két saját észrevételt azért belefűzök az írásba.
Kezdeném mindjárt egy saját “tunninggal”. Az orsó hátulján van egy lecsavarozható műanyag burkolat, ami egy zsírzó lyukat takar. Ennek nem sok értelmét látom, csak a por megy itt be. Megvétel után első dolgom volt ezt szépen betömíteni.
Belülről:
Itt is eléggé elhasználódott a kenőanyag, mondjuk sokat is pörgött az utóbbi fél évben.
Egyébként nem szeretek Zaubert szerelni. A fém merevsége és az illesztések pontossága miatt nagyon oda kell figyelni.
Van mit kipucolni a csigatengely alól is.
Ezért felesleges a sok zsír: gyorsan kinyomja magából a szerkezet, ezután semmilyen kenési funkciót nem tölt be.
A visszaforgásgátlót ritkán szedem szét, nem szoktam kivenni. Most muszáj volt, mert szalajtott a hidegben.
Itt már látható hogy miért, zsír került bele. Ez a hidegben megdermed, ezért a görgők nem tudnak olyan könnyen mozogni, ez okozza a problémát. Csak olajjal célszerű kenni. Viszont ha ezután nagyon “csörögne” (előfordulhat, hogy kattogó, zörgő hangja lesz ekkor), olajjal jól felhígított zsírral kell megkenni, mértékkel.
Így néz ki a hajtómű csigája 3 év után. A végén látszódnak bemaródások, pedig műanyag perselyben fut. Elkélt volna ide szerintem egy csapágy. Egyébként a használatban ez semmit nem befolyásol, szépen fut az orsó.
A tányérkerék. Szinte nulla kopás.
A dobemelő szerkezet.
Most nem mosogattam semmit, csak letörölgettem. Ezután a “spesziális” zsírral megkenem, és jöhet az összerakás. A csapágyaknál természetesen körömlakk. 🙂
Végül a zsinórvezetőt is kipucoltam.
Teljesen tisztára kell törölni, a csapágyra fél csepp olaj, a felesleget leitatom és jól megtörlöm újra. A sok olaj megfoghatja a csapágyat.
A görgő.
Sok embernek nem tetszik a lehajthatós kar. Én parti horgászként többre értékelem mint a betekerőset. A Zauberé meg tényleg szinte teljesen kotyogásmentes, nekem nagyon bejön.
Ő is megy az Exage mellé télire.
Zauberrel.
Nekem az abu sorön a nagy kedvencem. A visszaforgásgátló ma megadta magát. Biztos azért, mert túlzsíroztam a fogaskerekeket és femászott a zsír a görgőkhöz. Szét kell majd kapnom. Télre jobb egyébként az olajjal higított zsír, mert kevésbé dermed meg. Lehet, hogy a következő kurblim egy zauber lesz. Melyiket érdemes megvenni?
Én ajánlom a zaubert, bár sorönt még nem használtam. Csináltam gyors egy képet a 2000-est és 3000-est egymás mellé téve.

A kép alapján elég egyformának tűnhetnek, de a 2000-es dobja és rotorja lényegesen kisebb, és persze kisebb az orsóház is. A 3000-es igazi mindenes, a 2000-esről érdemben nem nagyon tudok még nyilatkozni, mert 2 hete vettem az egyik rövidebb botomra. Az új “ráncfelvarrott” arany-fekete csilli-villit szerintem nem érdemes megvenni, semmiben nem jobb (csak rondább és drágább) a réginél.
Pofás kis orsó. Nekem mindenképpen pici kéne belőle.
Üdv!
Nagyon jók ezek a Ryobi zauk, applák, A 4000es méretűek súlya nagyon jó – strapás, teherbíró, széles dobméret mellett különösen.
A kis 1000-2000es méretek már kicsit nehezek. Eléggé el tudnak butítani egy rövid, könnyű. kis pálcát.
Sajna a Sorönök dettó. Nekem is volt 40es STX-em. Nagyon patent, precíz, teherbíró – nem nehezedik el a hajtás nagy ellenállású csalinál se.
Nagyon szerettem. De 340 gr volt, kis méretű az orsó pedig. Sajna mennie kellett. 😦
De ezek a Ci4-grafit kombó, magnézium házas orsók meg bitang drágák! grrrrr….
Na, és mire cserélted le a sorönt? Én egy ideig gondolkodtam a Michell Mag Premier 2000 és a Zauber 2000 között, de azért az a 3 (és majd még ki tudja mennyi) év gondtalan peca a 3000-essel erősen a zauber felé billentette a mérleget. Szerintem nem vészes a súlya. Pont egyensúlyban van vele a bot amire szántam.
Hát múlt évben voltak bot és orsó cserék, jött ment 1-2 dolog.
A Sorön árából keveset futott de használt orsókat vettem.
Mitchell 300Xe, ET Excalibur és a 7400as Blue Arc (ez ugye nagyvonalakban Appla). Az ET.-t hamar el is passzoltam, nem kellett, pedig frankó volt.
Az utóbbi időben kicsit tanulgattam, olvastam orsó témakörben. Így belenyúltam a 2 megmaradt kurbliba és ki is hézagoltam őket. Sörös doboz alátét, jeee! 😀
ATYAFI!
HA benézel ide. Megtennéd, h leméred a 20as Sorön Sx pontos súlyát zsinórral és a dobátmérőt? Köszi!
Egy közös cimboránktól vetted a kurblit de sajna Ádám már ezeket az adatokat nem tudja!
Én meg egy haveromnak keresek minél könnyebb de strapás orsót! Az Sx is esélyes lehet. Neki is van STX-e de a fent említett probléma miatt ő is árulja.
Blue arc = Zauber! Bár olvastam olyan véleményeket, hogy az eredeti Ryobi jobb mint a Spro, Byron, Tubertiini stb. más néven futó verziók. Ezt nem tudom.
Nincs mérlegem! 🙂 Na majd, kerítek valamit a padlásról… A dobátmérőt hogy mérjem?
Ezt az oldalt érdemes böngészgetni!
http://mulinete.wordpress.com/2012/11/14/spro-blue-arc-vs-ryobi-zauber/
Ezzel mindent elmondtál.
Szeva.
Nem tudom segitek e ezzel valakinek,de hátha.Én használom mi mind a két fajta zaubert.A régi zauber 4 évtekerés után a nagy kedvencemnek számit.A cf annyira nem nőt a szivemhez.Az utóbbi gyengélye a dobot fel le lehet mozgatni a tengejel együtt.Másik apró nyűg,a hajtókart nem lehet lehajtani.Úgyhogy aki ilyen orsót vesz,és merev botzsákban szeretné szállitani az jó sokat fog csavarozgatni.Összességében vetélytársaival szemben,MAGASAN JOBB orsók.Én csak ajánlani tudom.Sziasztok
Helló! Az a doblötyögés nem tűnik normális dolognak. A tengelynek nem nagyon szabadna fel-le mozogni. Újonnan is ilyen volt?
Üdv
Szia! A ryobi zauberben – ha leszeded a ház oldalát – a tengellyel párhúzamosan van egy kisebb tengely és rajta még egy fogaskerék. Annak mi a funkciója??? Mert a tengely elfordítását a tányérkerék végzi, a dobemelést meg a wormshaft tengely. Ennek egyedül nem látom a funkcióját. Úgy tűnik nekem, hogy a hajtókar tövében lévő fogaskerék hajtja meg ezt a kisebb tengelyt, de mit csinál? Nem szedtem még szét ilyet, és csak képen néztem az eltéréseket az olcsóbb Ecusimával. Előre is köszi!
Szia! A wormshaft tengelyt hajtja meg. Amiatt lesz lassított dobemelésű az orsó, az áttétel a funkciója. Így szebb a zsinórkép, kevesebb a gubanc.
Mindenkinek ajánlom, téli és nyári bevetésekhez egyaránt, az SKF LGLT2/0,2 zsírját. Még az új orsóimat is kitakarítom és újra zsírozom, a külömbséget tapasztalatból ismerem: egyik gyári zsírzású orsó megállt a kezemben 8+-os süllővel a horgon. Fejrázás, viszlát… Ez a cián!
Az új CF-emet is “re-grease”-em.
Köszi az infót, kipróbálom! Télre nem hígítod a zsírt?
Uj zauberem van regi szirias a fob fel le lehet tengelyestul huzogatni 3mm az normalis 0 km res orso
Bocs, de ezt nem értem!
Sziasztok. Én is zauber vásárlásán gondolkodom. UL botra, 210-es hosszúságúra. Csak nem tudom, hogy 2000-es,vagy 3000-es méretűt válasszak. Most jobb híján Exage 4000 van rajta. Ha ennél egy picivel kisebb a 3000-es zauber, akkor azt választanám. Van egy 10-30- as botom is, arra a 30- as zau passzolna. Esetleg valaki le tudná nekem mérni az utóbbi dobátmérőjét, meg esetleg az orsó teljes hosszát amikor teljesen bennt van a dob? A súly nem igazán érdekel, inkább az esztétikum miatt vagyok kíváncsi a méretekre. Köszönöm.
Szia! Ha ul, akkor a 2000-est vedd!