Boxutca: Ryobi Zauber 3000

Nagy kedvencem ez az orsó, és azt hiszem, ezzel nem vagyok egyedül.  3 éve használom, és egyre jobban megszeretem. Ennyi idő alatt már lett rajta egy-két karc, néhány kőhöz koccanás nyomát is magán viseli, de működés szempontjából olyan mint újkorában.

zau 001

Most mit is írjak? 🙂 …. Jó. Nagyon jó.  A felső kategóriás Daiwák között találni jobbat, szebb futásút, de más általam ismert orsó szerintem a nyomába sem ér. Ha az árát is nézzük, akkor meg aztán tényleg nincs párja. Sokan, nálam hozzáértőbbek is fejtegették már, hogy miért is jó, úgyhogy lehet, hogy ezt az orsó-jellemzősdit most kihagynám. Majd egy-két saját észrevételt azért belefűzök az írásba.

Kezdeném mindjárt egy saját “tunninggal”. Az orsó hátulján van egy lecsavarozható műanyag burkolat, ami egy zsírzó lyukat takar. Ennek nem sok értelmét látom, csak a por megy itt be. Megvétel után első dolgom volt ezt szépen betömíteni.

zau 007

Belülről:

zau 020

Itt is eléggé elhasználódott a kenőanyag, mondjuk sokat is pörgött az utóbbi fél évben.

Egyébként nem szeretek Zaubert szerelni. A fém merevsége és az illesztések pontossága miatt nagyon oda kell figyelni.

zau 009

Van mit kipucolni a csigatengely alól is.

zau 018

Ezért felesleges a sok zsír: gyorsan kinyomja magából a szerkezet, ezután semmilyen kenési funkciót nem tölt be.

zau 008

A visszaforgásgátlót ritkán szedem szét, nem szoktam kivenni. Most muszáj volt, mert szalajtott a hidegben.

zau 014

Itt már látható hogy miért, zsír került bele. Ez a hidegben megdermed, ezért a görgők nem tudnak olyan könnyen mozogni, ez okozza a problémát.  Csak olajjal célszerű kenni. Viszont ha ezután nagyon “csörögne” (előfordulhat, hogy kattogó, zörgő hangja lesz ekkor), olajjal jól felhígított zsírral kell megkenni, mértékkel.

zau 027

Így néz ki a hajtómű csigája 3 év után. A végén látszódnak bemaródások, pedig műanyag perselyben fut. Elkélt volna ide szerintem egy csapágy. Egyébként a használatban ez semmit nem befolyásol, szépen fut az orsó.

 zau 026

A tányérkerék. Szinte nulla kopás.

zau 021

A dobemelő szerkezet.

zau 030

Most nem mosogattam semmit, csak letörölgettem. Ezután a “spesziális” zsírral megkenem, és jöhet az összerakás. A csapágyaknál természetesen körömlakk. 🙂

zau 031

Végül a zsinórvezetőt is kipucoltam.

zau 042

zau 036

Teljesen tisztára kell törölni, a csapágyra fél csepp olaj, a felesleget leitatom és jól megtörlöm újra. A sok olaj megfoghatja a csapágyat.

zau 034

A görgő.

zau 040

Sok embernek nem tetszik a lehajthatós kar. Én parti horgászként többre értékelem mint a betekerőset. A Zauberé meg tényleg szinte teljesen kotyogásmentes, nekem nagyon bejön.

zau 045

Ő is megy az Exage mellé télire.

zau 046

Zauberrel.

balin

Hírdetés

Boxutca: Ryobi Zauber 3000” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Nekem az abu sorön a nagy kedvencem. A visszaforgásgátló ma megadta magát. Biztos azért, mert túlzsíroztam a fogaskerekeket és femászott a zsír a görgőkhöz. Szét kell majd kapnom. Télre jobb egyébként az olajjal higított zsír, mert kevésbé dermed meg. Lehet, hogy a következő kurblim egy zauber lesz. Melyiket érdemes megvenni?

  2. Én ajánlom a zaubert, bár sorönt még nem használtam. Csináltam gyors egy képet a 2000-est és 3000-est egymás mellé téve.

    A kép alapján elég egyformának tűnhetnek, de a 2000-es dobja és rotorja lényegesen kisebb, és persze kisebb az orsóház is. A 3000-es igazi mindenes, a 2000-esről érdemben nem nagyon tudok még nyilatkozni, mert 2 hete vettem az egyik rövidebb botomra. Az új “ráncfelvarrott” arany-fekete csilli-villit szerintem nem érdemes megvenni, semmiben nem jobb (csak rondább és drágább) a réginél.

  3. Nagyon jók ezek a Ryobi zauk, applák, A 4000es méretűek súlya nagyon jó – strapás, teherbíró, széles dobméret mellett különösen.
    A kis 1000-2000es méretek már kicsit nehezek. Eléggé el tudnak butítani egy rövid, könnyű. kis pálcát.
    Sajna a Sorönök dettó. Nekem is volt 40es STX-em. Nagyon patent, precíz, teherbíró – nem nehezedik el a hajtás nagy ellenállású csalinál se.
    Nagyon szerettem. De 340 gr volt, kis méretű az orsó pedig. Sajna mennie kellett. 😦
    De ezek a Ci4-grafit kombó, magnézium házas orsók meg bitang drágák! grrrrr….

    1. Na, és mire cserélted le a sorönt? Én egy ideig gondolkodtam a Michell Mag Premier 2000 és a Zauber 2000 között, de azért az a 3 (és majd még ki tudja mennyi) év gondtalan peca a 3000-essel erősen a zauber felé billentette a mérleget. Szerintem nem vészes a súlya. Pont egyensúlyban van vele a bot amire szántam.

  4. Hát múlt évben voltak bot és orsó cserék, jött ment 1-2 dolog.
    A Sorön árából keveset futott de használt orsókat vettem.
    Mitchell 300Xe, ET Excalibur és a 7400as Blue Arc (ez ugye nagyvonalakban Appla). Az ET.-t hamar el is passzoltam, nem kellett, pedig frankó volt.
    Az utóbbi időben kicsit tanulgattam, olvastam orsó témakörben. Így belenyúltam a 2 megmaradt kurbliba és ki is hézagoltam őket. Sörös doboz alátét, jeee! 😀

    ATYAFI!
    HA benézel ide. Megtennéd, h leméred a 20as Sorön Sx pontos súlyát zsinórral és a dobátmérőt? Köszi!
    Egy közös cimboránktól vetted a kurblit de sajna Ádám már ezeket az adatokat nem tudja!
    Én meg egy haveromnak keresek minél könnyebb de strapás orsót! Az Sx is esélyes lehet. Neki is van STX-e de a fent említett probléma miatt ő is árulja.

    1. Blue arc = Zauber! Bár olvastam olyan véleményeket, hogy az eredeti Ryobi jobb mint a Spro, Byron, Tubertiini stb. más néven futó verziók. Ezt nem tudom.

  5. Szeva.
    Nem tudom segitek e ezzel valakinek,de hátha.Én használom mi mind a két fajta zaubert.A régi zauber 4 évtekerés után a nagy kedvencemnek számit.A cf annyira nem nőt a szivemhez.Az utóbbi gyengélye a dobot fel le lehet mozgatni a tengejel együtt.Másik apró nyűg,a hajtókart nem lehet lehajtani.Úgyhogy aki ilyen orsót vesz,és merev botzsákban szeretné szállitani az jó sokat fog csavarozgatni.Összességében vetélytársaival szemben,MAGASAN JOBB orsók.Én csak ajánlani tudom.Sziasztok

  6. Szia! A ryobi zauberben – ha leszeded a ház oldalát – a tengellyel párhúzamosan van egy kisebb tengely és rajta még egy fogaskerék. Annak mi a funkciója??? Mert a tengely elfordítását a tányérkerék végzi, a dobemelést meg a wormshaft tengely. Ennek egyedül nem látom a funkcióját. Úgy tűnik nekem, hogy a hajtókar tövében lévő fogaskerék hajtja meg ezt a kisebb tengelyt, de mit csinál? Nem szedtem még szét ilyet, és csak képen néztem az eltéréseket az olcsóbb Ecusimával. Előre is köszi!

  7. Mindenkinek ajánlom, téli és nyári bevetésekhez egyaránt, az SKF LGLT2/0,2 zsírját. Még az új orsóimat is kitakarítom és újra zsírozom, a külömbséget tapasztalatból ismerem: egyik gyári zsírzású orsó megállt a kezemben 8+-os süllővel a horgon. Fejrázás, viszlát… Ez a cián!
    Az új CF-emet is “re-grease”-em.

  8. Uj zauberem van regi szirias a fob fel le lehet tengelyestul huzogatni 3mm az normalis 0 km res orso

  9. Sziasztok. Én is zauber vásárlásán gondolkodom. UL botra, 210-es hosszúságúra. Csak nem tudom, hogy 2000-es,vagy 3000-es méretűt válasszak. Most jobb híján Exage 4000 van rajta. Ha ennél egy picivel kisebb a 3000-es zauber, akkor azt választanám. Van egy 10-30- as botom is, arra a 30- as zau passzolna. Esetleg valaki le tudná nekem mérni az utóbbi dobátmérőjét, meg esetleg az orsó teljes hosszát amikor teljesen bennt van a dob? A súly nem igazán érdekel, inkább az esztétikum miatt vagyok kíváncsi a méretekre. Köszönöm.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s