Akik régóta követik a blogom bizonyára emlékeznek még az Atyafinak készített német U-boot wtd-re. Ha nem, hát itt egy kép, hogy felelevenítsem:
(Készült egy másik példány is egy másik wobblerkészítő által, az van a háttérben. Komoly haderő. 🙂 “kép by Atyafi” )
Nos, eltelt pár év azóta és gondoltam, nem ártana nekem meg némi légi támogatás a balinok ellen itt a Dunán. Szereztem némi tapasztalatot propbait készítés téren, így nem volt kérdéses a csali típusa. De ne rohanjuk ennyire előre, előbb egy kis történelem. 🙂
“A Bf 109 a második világháborúban a német légierőben (Luftwaffe) rendszeresített, és a legnagyobb példányszámban gyártott vadászrepülőgép. A Bf 109-essel repülő pilóták több légi győzelmet arattak a második világháború során, mint bármely más gép pilótái a repülés történetében. A kor első igazi modern vadászgépe, olyan tulajdonságokkal, mint például a csupa fém félhéj építésű sárkányszerkezet, alsószárnyas elrendezés, zárt pilótafülke, vagy a behúzható futóművek. A Bf 109 a Luftwaffe alap vadászgépe volt a világháború alatt.” forrás: wikipedia
“A legnagyobb számban gyártott Bf-109 variáns története jelentős magyar vonatkozással is bír. A magyar Királyi Légierő nemcsak repülte ezeket a típusokat (G-2, G-4, G-6, G-14), de a Magyar Waggon és Gépgyár Rt. a német magyar repülőgép gyártási együttműködés keretében gyártotta is ezeket a változatokat. Összesen 546 darab Bf 109 G került le a magyar gyártósorról, ám ennek legjelentősebb részét a Luftwaffe kapta meg és csak kis hányada került a Magyar Királyi Légierő kötelékébe. Az első Gusztáv gépek 1943 végén kerültek ki a magyar alakulatokhoz: Budapestre, Kolozsvárra, Szolnokra.” forrás: www.masodikvh.hu
“Magyar Királyi Honvéd Légierő 101. “Puma” Honi Légvédelmi Vadászrepülő osztály majd ezred. 1944. május 1. – 1945. május 5. Sokszor csak mint “A Puma” említik, az egység jelvénye után. Az osztályt Magyarország légterének védelmére hozták létre 1944 nyarán. Harcolt az amerikai 15. Légihadsereg és a Szovjet Légierő ellen, elsősorban Magyarország, de a háború végén Ausztria felett is.” forrás: wikipedia
“A Puma ezred pilótái a háború végén amerikai hadifogságba kerültek, ami részükre nagy szerencse volt a Gulágot, vagy esetleg kivégzést jelentő szovjet hadifogsághoz képest. Más kérdés, hogy a következő években (kommunista hatalomátvétel) a magyar királyi légierőben szolgált pilótákat (főleg a vadászokat), igen negatív színben tüntették fel („Horthysta”, „fasiszta” katonai múltjukat rótták fel nekik, szovjet gépek lelövését stb.). Így várható volt, hogy a vörös terror sok magyar pilótát is elér.
Ezt előre megsejtve nem egy pilóta választotta a letelepedést különböző nyugat-európai vagy amerikai országban. Az itthon maradtak közül sokan börtönbe kerültek, néhányan közülük bele is haltak a börtönévekbe, de volt, akit kivégeztek (pl. Tóth Lajost). A többiek veréseket, kínzásokat elszenvedve, rövidebb-hosszabb idő után szabadultak. Köztük volt Tobak Tibor is, aki könyveivel nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a magyar második világháborús repülők méltó tiszteletben részesüljenek egyedülálló tetteikért, hősies helytállásukért és a hazáért áldozott életükért.” forrás: wikipedia
“Vitéz Szentgyörgyi Dezső zászlós (1915. január 6., Kőkút – 1971. augusztus 28., Koppenhága), a Magyar Királyi Honvéd Légierő legeredményesebb vadászpilótája, szolgálata során 29 igazolt győzelmet ért el.” forrás: wikipedia
Epilógus.
A miértekre nem tudok választ adni. Csak. Mert élveztem a készítést. Csak, a hiányos történelem oktatás miatt. Csak, mert nagyon felkeltette az érdeklődésem a téma. Csak, mert szeretem a kihívásokat. Csak, a méltánytalanul elfeledett, elfelejtetett, gazembernek bélyegzett hőseink miatt. Csakhogy, itt be kell fejeznem mert ez egy horgászblog és szeretném ha az is maradna.
Sok balint rá!
Kössz! Ma kipróbáltam, úgy néz ki nem lesz lehetetlen! 🙂
Ez egy kicsit beteg….. 😀 ….de nagyon jó! 😉
Sok halat a horogra! 😀 😉
🙂 Beszámolok, ha lesz valami.
Eszelős! Nagyon tetszik az ötlet és a kivitelezés is.
Köszi!