Most ő következett.
Először is készítettem pár képet a 2000-es és 3000-es orsókról. Csak a méretek összehasonlítása miatt.
A 2000-es orsót tavaly nyáron vettem, túl sokat nem horgásztam vele, viszont a legnagyobb pörgetve fogott halam ezzel az orsóval sikerült megfognom. Jelenleg a csónakos 210-es 10-40-es botomon szuperál.
A 2000-es a méretbeli különbségeken túl csak pár apró részletben tér el 3000-estől. Lényeges különbség a fékerőben van: a 3000-es jóval többet tud.
Ez az orsó még sosem volt szétszedve, fél évet tekertem a gyári zsírral hogy bekopjon. Ez megtörtént, valamivel simábban fut mint újkorában, így ideje volt a kenőanyag cserének.
Gyárilag meglepően kevés volt a zsír, szinte semmi sem volt a tányérkerék fogain.
A többi fogaskeréknél azért volt valamennyi, de még így is kevés. Szerintem ezek a gyári szilikonos (?) zsírok nem is a legjobbak. Ezen a képen látszik jobb oldalt a wormshaft fölött az “olajzónyílás”. Mint a 3000-esnél, ennél is betömtem szilikonnal. Nem kérek a megtervezett elavulásból. 🙂
Újabban nem mosom át az orsókat csak gondosan kitörlöm a régi zsírt, majd átkenem az újjal.
Mol zsírt keverek műszerolajjal és motorolajjal. Nekem nagyon bevált.
“-Van valami gyorsan száradó körömlakkod?
-Minek az neked?!
-Ááá csak! Visszaadom, 1 perc.”
Hiába, a Zauber is még a körömlakkozós kategória.
A 2000-esnél ami nekem nem tetszik, hogy a rotor eléggé lötyög a csigatengelyen. Az anyát ráhajtva, meghúzva persze nincs ilyen gond, de szerintem nem ártott volna pontosabb furatot készíteni ide.
Összeszerelés.
A tengelyt motorolajjal megkenem és újra csatára kész.
Ez a rotor furat elmérés tényleg bosszantó. De ha a csigatengely és a dobtengely nem lóg, az megnyugtató. Ez a lényeg ugye.
A csigatengelyt lakkoztad a furatnál?
Már annyiszor eszembe jutott nekem is, h kipróbálom.
Nem, végül hagytam, mert ha meghúzom az anyát, nincs gond. Jó kis orsó ez.
Szia! Egy kérdésem lenne! A csapágyat azért lakkozod be, mert egy kicsit lötyög a hajtókar? Nekem is van egy 2000-es Zauberem, és azt vettem észre, hogy a hajtókarnak van egy minimális lötyögése, amit viszont peca közben -tekerésnél- is lehet egy picit érezni. Nem tudom, hogy meg merjem-e csinálni ezt a műveletet! És igazából azt sem tudom, hogy a csapágy lötyög a házban -a külső íven-, vagy a tányérkeréknél van a bibi -belső íven-. Félek, hogy ha nem csinálok vele valamit, rosszabb lesz. Köszi a választ! Amúgy imádom az orsókat! Van 2000-es és 3000-es is. Üdv: Szabi
Igen azért! Kívül-belül lakkozni kell, a megfelelő vastagságot ki kell tapasztalni, ez orsónként változik. A zaubernél nagyon vékony lakkréteg elég. Nézd meg “Benyus” videóit a kék oldalon. A saját tapasztalat mellett én is onnan tanulgattam meg a dolgokat.Rosszabb biztos nem lesz, csak bátran. Jó kísérletezést!
Köszi a választ! Megcsináltam, frankó lett!!! 🙂 Most annyi bajom van még, hogy a 3000 hajtókarjának fogantyúján a felső réteg el kezdett mállani lefele! Olyan, mint amikor a gumi vagy a műanyag elrenyhül. Próbáltam műanyagápolóval, de semmit nem ér! Remélem sikerül szerezni újat! 3 hónapos az orsó, ennyi idő alatt megadta magát a műanyag. A barátoméval ugyanez a helyzet … 😦 Megpróbálok rendelni pótalkatrészt. A 2000-es fogantyújával semmi gond!
Örülök ha jó lett. Ilyen problémával még nem találkoztam.
Még egy kérdés! Olyan jól sikerült a lakkozás, hogy az orsóház fedele csapágyastól és a tányérkerekestől emelhető csak le! Veled történt már ilyen? Alapvetően elvégezhető így is a újrazsírozás, de kicsit körülményes. 🙂 Kérdésem: a belakozott alkatrészeket, hogyan veszed le újból? Nagyon merem erőltetni, nehogy kárt okozzak. 🙂 Köszi
Előfordul, kicsit meg kell ütögetni a tengelyt, de nagyon óvatosan. Nem szoktam amúgy szétszedni, mert ott nem kell úgysem zsírozni.
2006 tavaszán vettem egy 4000-es zaubert.2015-ben már morgott,ezért átesett egy szervizen.Most szinte olyan mint új korában.Remek ár-érték arányú orsó.A 2000-es is remek kis orsó,remélem ez is olyan jól teljesít majd,mint a nagy testvére.Bár ezt idén kezdtem tekerni,de már belopta magát a szívembe.
Gyűlnek a tapasztalatok itt rendesen. 🙂 Köszi a hozzászólást! Bár azt nem tudom hogy a fenébe bírt 9 évet újrakenés nélkül, én évente tisztítom zsírozom őket, már ekkor is igencsak érezni a változást.